Phielixconsultant

Jan Phielix

Na zijn studie werkte hij bij een aantal kleine accountantskantoren en vijf jaar bij BDO. In 1982 startte hij zijn eigen kantoor in Gouda, dat later verhuisde naar Reeuwijk. Door zijn ervaring bij verschillende kantoren was hij van mening dat veel zaken beter konden. Daarom heeft hij zich, naast het verzorgen van administraties en jaarrekeningen, vooral gericht op de ondersteuning van ondernemers en toekomstgericht advies.

Dankzij zijn inverstering in middelgrote bedrijven in de productie, groothandel en detailhandel kan hij zich goed inleven in de ondernemer en begrijpt hij hoe de markt effectief bewerkt kan worden. Daarnaast is hij altijd vooruitstrevend geweest in de automatisering van hun kantoor, wat niet alleen onze eigen processen verbetert, maar ook onze relaties ondersteunt. Hierdoor kunnen wij concurrerende tarieven aanbieden.

In de loop der jaren zijn veel van zijn relaties uitgegroeid tot volwassen ondernemers met een goed inkomen en een solide oudedagsvoorziening voor de toekomst.

 

Ricardo Phielix

Op zijn 18e begon hij als boekhouder in het familiebedrijf, waarmee hij de basis legde voor bijna 25 jaar ervaring in het vak. Hij behaalde een master in bedrijfseconomie en de titel Register Accountant aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Tijdens zijn loopbaan bekleedde hij diverse posities in de internationale controlepraktijk van Deloitte. 

Daarna trad hij aan als Global CFO bij een internationale producent en handelaar van metalen en mineralen. Recentelijk is hij benoemd tot Global CEO van een internationale handelsonderneming in grondstoffen, die hij succesvol naar de Canadian Securities Exchange heeft begeleid. Naast zijn professionele carrière is hij sinds de middelbare school actief als ondernemer en momenteel betrokken als aandeelhouder bij verschillende MKB-bedrijven.

Henk Rebel

Hij heeft een aantal jaren bij een administratiekantoor gewerkt en vervolgens bij diverse bedrijven als hoofd administratie. In 1999 is hij begonnen als zelfstandig interimmanager bij vele bedrijven in zowel de profit- als de non-profit sector, in verschillende opdrachten. Deze opdrachten bestonden o.a. uit: het aansturen, herstructureren en verbeteren van financiële afdelingen, Customer Services en facturatie afdelingen.  Hij heeft ook diverse software implementaties begeleid.  

Naast deze werkzaamheden heeft hij sinds 1992 een administratiekantoor. Begin 2024 is hij gaan samenwerken met Jan en Ricardo. Het adviseren van ondernemers, samenstellen van jaarrekening en optimaliseren van administraties samen met een enthousiast team geeft veel energie.  

Met zijn kennis en ervaring is de ondernemer verzekerd van een optimale verzorging van alle financiële en administratieve zaken van zijn of haar bedrijf.